maakvanjeklanteenfan

Maak een fan van je klant

Vanochtend gebeurde het mij weer. Loop in het centrum van Haarlem een boetiek in, met een behoorlijk budget op zak van een klant. Geen goedemorgen..twee verkoopsters druk met de kassa..een derde de ramen aan het lappen. Geen probleem hoor dames. Breng ik mijn shop budget toch naar een andere winkel die mij als klant wel waardeert en omarmt. Hier is echt een verschil te maken tussen oprechte persoonlijke aandacht en je klant negeren. Laat je werkzaamheden uit je handen vallen en maak van iedere klant een Fan!

Hoe je dat doet:

  • een klant wil gezien worden (waarnemen)
  • een klant wil een goedemorgen horen (begroeten)
  • een klant wil even met rust gelaten worden (snuffelen)
  • een klant wil een verkoopster die op het juiste moment
  • komt kijken ( inleven)
  • een klant wil persoonlijke aandacht (adviseren)
  • een klant wil een kop koffie of glas water (verzorgen)

en weten jullie… daarna gaan we altijd graag AFREKENEN!

We worden geen vaste klanten nee we worden jullie fans! We delen dit geweldige adresje graag met ons netwerk.

Of ik een geheim adresje heb waar ze dit bovenstaande wel snappen. Jazeker dat is JEF WOMEN in Castricum waar Edith en haar team 100% snappen waar een vrouw blij van wordt.